Logo La Febró

Baix Camp

Ets a: Portada > El Poble

Història

Des del neolític s'ha tingut notícia de la presència d'humans al terme municipal de la Febró on s'han trobat restes en coves d'aquests avantpassats febronencs.

Després no s'han tornat a trobar notícies de què va passar amb la Febró fins a l'edat mitjana, per allà al segle XII en documents sobre l'impost del delme on ja es parla clarament de "La Febró" com a poble.

Durant segles s'ha tingut constància de la Febró a través dels censos de població, el màxim de població durant la història ha estat d'uns 300 i pocs habitants

En el terme de la Febró hi han molts masos que han estat poblats durant anys i que avui en dia estan abandonats.

A causa del seu aïllament per la seva situació i relleu, sembla que la història en la Febró no hagi tingut cap mena de repercussió. Fins i tot és un poble peculiar per trobar-se en la frontera del català oriental i occidental, cosa que ha fet que hi hagin paraules fetes per i per a "La Febró".